Tegyük fel, hogy veszünk egy okostévét, majd három nap múlva a gyártó bejelenti, hogy már nem támogatja ezt a terméket. A tévéd lekapcsol, és soha többé nem tudsz nézni semmit rajta.
Szerencsére még nem tartunk itt a fizikai termékek terén, de digitális termékeknél már igen.
Tegyük fel, hogy veszünk egy új videójátékot, körülbelül 25 000 forintos piaci áron. A fenti példa tökéletesen megtörténhet, és nem tehetsz ellene semmit.
A Blizzard Entertainment (Diablo, Warcraft, Starcraft, Overwatch) pontról pontra leírja a szerződésében (amit minden játék telepítése után el kell fogadnod, ha használni akarod azt, amiért fizettél), hogy bármikor, bármilyen okból, minden figyelmeztetés nélkül véglegesen véget vethet a terméked használhatóságának. Senkinek nem tartozik magyarázattal, és senki nem vonhatja kérdőre. Nem kell előre megmondania neked, hogy jövőre már nem lesz elérhető — egyik napról a másikra megtörténhet.

Az Ubisoft még mindig pereskedésben van, mert a The Crew játékot addig a napig árusította, és pénzt fogadott el érte, amíg egyszer csak le nem kapcsolták. Képzeld el: megveszed magadnak vagy valakinek, és mire feltelepítik, már nem is használhatják.
Egyesek vállat rándíthatnak, hogy semmi sem tart örökké, vagy hogy csak egy játékról van szó, és talán igazuk is van. Viszont ahogy a vállalatok digitális irányítása egyre nagyobb lesz a termékeik felett, és ahogy ez egyre elfogadottabbá válik, úgy válik a helyzet egyre súlyosabbá. Nem most, nem holnap — talán tíz év múlva.
De nincs minden veszve. Az Európai Unió nemcsak nemzetközi politikai viták forrása, hanem jogoké és jogi eljárásoké is. Az európai polgári kezdeményezés egy olyan rendszer, amellyel petíció indítható, és ha eléri az egymillió aláírást, az Unió kénytelen foglalkozni az üggyel. Nem csak elővenni századik pontként valami délelőtti csevegés során, mert az eset egyenesen a 93/13/EEC irányelvbe ütközik (teljes neve: Tanács 93/13/EGK irányelve a fogyasztói szerződésekben szereplő tisztességtelen feltételekről).
A Stop Killing Games kezdeményezés elindított egy petíciót. Egy perc alatt kitölthető — kettő, ha nem értesz a számítógépekhez. Csak választ ki az országot a jobb oldalon, add meg a személyigazolvány számod, neved, és klikk. A petíció Július végéig fut, addig el kell érnie az egy milliót, különben az egész megy a levesbe.
Amit elvárnak, egyszerű: szimpla elektronikus archiválás azoknak akik kifizették már a terméket. Ne gátolják aktívan a játszhatóságot azok számára, akik már megvásárolták, és előre szóljanak, amikor már nem támogatják és nem árusítják a terméket. Minden munkáltatónak és munkavállalónak felmondási időn kell átesnie — egy vállalatnak miért nem kellene hasonlót tennie a fogyasztóival szemben? Talán ma még meg tudjuk akadályozni, hogy a fizetett játékokat elpusztítsák, holnap talán a tévéinket is megtarthatjuk úgy, ahogy megvettük.