Hogyan tehetjük otthonunkat energiatakarékossá?

Az ingatlanok energiatakarékos kialakításának több célja van. Elsősorban, hogy minimális mennyiségű energia felhasználásával tudjuk komfortosan élni a mindennapjainkat és alkalmazzuk a folyamatosan megújuló, hatékony energiatermelő rendszereket. Állandó kényszerhelyzetet teremt, hogy bolygónkon egyre kevesebb mennyiségben állnak rendelkezésre a természetes energiaforrások.

Az energiatakarékos otthonoknak köszönhetően lényegesen lecsökkennek a kiadások!

Mely épületeket érdemes energiatakarékossá tenni?

Ma már szinte nincs is olyan épület, amit ne lehetne energiatakarékossági szempontoknak megfelelően átalakítani. Nagyon komoly eredményeket érhetünk el azokban a lakásokban, amelyeknek nagy a belmagassága.

Mit tehetünk az ilyen lakásokban?

A nyílászárók korszerűsítése nagyban hozzájárul ahhoz, hogy lényegesen lecsökkentsük otthonunk energiafelhasználásának mértékét. Ezzel ugyanis megakadályozhatjuk azt, hogy a levegő szabadon ki és beáramoljon a lakásban. A nyílászárók cseréjénél foglalkozni kell az illesztés és a szigetelés miatt kialakult elváltozásokkal is, valamint azokkal a károkkal, amelyeket a rozsda, illetve korhadás okozott.

Energiatakarékosság szempontjából a nagy belmagasságú ingatlanoknál szintén fontos szerepe van a fűtőrendszereknek és a fűtés szabályozásának. Ahhoz, hogy a lehető legkevesebb energiát használjuk el a fűtési időszakban érdemes az álmennyezetet is kialakítani. Ha ezt megtesszük, akkor az energiafelhasználással együtt a költségeinket is mérsékeljük, aminek köszönhetően jóval több marad a családi kasszában.

Nincs rendezvény mobil wc nélkül

Gondolom azzal mindenki egyetért, hogy óriási élmény egy szabadtéri rendezvényen (pl. koncert, bicikliverseny, bornap, stb.) való részvétel. Azt azonban már csak kevesen tudják, hogy a szervezők részéről milyen áldozatos munkát és alapos felkészülést igényel egy ilyen esemény zavartalan megszervezése és lebonyolítása. A biztonság és a szórakozás mellett roppant fontos, hogy megfelelő illemhelyiségek álljanak a vendégek rendelkezésére a program egész ideje alatt. Elég kiábrándító lehet egy olyan eseményen részt venni, ahol egyáltalán nem tudja az ember elvégezni az ügyes bajos dolgát. Ez nemcsak a rendezvény élvezeti értékét képes lerontani, de megannyi bosszúságot jelenthet a többi résztvevőnek, a vendéglátóhelyek tulajdonosainak, valamint a környéken lakóknak egyaránt. Ha mindenki ott végzi el a dolgát ahol kedve tartja, vagy erre megfelelő bokrot vagy fás területet talál az egészségügyi illetve higiéniai problémákat is felvet. Sokan az ilyen helyekről biztosan hamarabb távoznak vagy ha azt hallják, hogy nincsenek megfelelő körülmények biztosítva el sem indulnak. Gondoljunk csak a családokra vagy éppenséggel a rokkant embertársainkra, hogy nekik mekkora problémát jelenthet a mobil illemhelyiségek hiánya. Egy valamit is magára adó rendezvény nem engedheti meg magának, hogy ne készüljön kellő mennyiségű és minőségű mobil wc-vel.

Mobil wc bérléshez kit válasszak?

Mobil wc tisztítás
Mobil wc tisztítás

Manapság a piacon számos olyan cég található, amely erre a problémára kínál praktikus és elérhető megoldást. A Merkon Kft. sok éve tölt be vezető szerepet ezen a piacon és régóta foglalkozik kölcsönzéssel és bérbeadással, így a szervezőknek érdemes megnézni a szolgáltatásukat. Bérlés már akár 1 napra elérhető. Gyors kihelyezés – sürgős esetben is kapcsolatba lehet lépni a vállalattal -, megfelelő karbantartással és tisztítással együtt kínálják szolgáltatásaikat. Az ügyintézés gyors és egyszerű a diszpécserszolgálatuknak köszönhetően. Ma már rengetegféle típus közül lehet választani és a mozgássérülteknek való illemhely bérlésére is könnyedén elérhetővé válik. Rendelhető normál kézmosós vagy éppenséggel VIP piszoár és szaniterkonténer is. Sőt ennél a cégnél még mobil kordonokat és kerítéseket is tudunk bérelni ezzel is elősegítve a színvonalas rendezés megfelelő lebonyolítását.

Mikrobusz bérlés okosan utazáshoz

Az utazások egyre fontosabb szerepet kapnak az életünkben, hiszen a kikapcsolódás segít eltávolodni a hétköznapi gondoktól és persze fel is tölt minket energiával, de van néhány olyan alkalom is, például egy nagyvárosi rendezvény, vagy egy esküvő, amikor szintén szükségessé válik az utazás szervezés. Szerencsére számos lehetőségünk van ennek a megoldására. Utazhatunk a saját kocsinkkal, mehetünk a tömegközlekedési eszközökkel is, de kényelmes megoldás lehet a mikrobusz bérlés is.

Mire figyelj a mikrobusz bérlés előtt?

Először is számold össze, hogy hány ember fog utazni. A gépjárműveket ugyanis más és más mennyiségű személy szállítására tervezték, 6-9 személyes mikrobusz bérlésre, de akár 15 fős kisbuszt is van lehetőség. Ezen kívül a mikrobuszbérlésnél fontos szempont még az utazás célja is. Döntsétek el azt is, hogy Magyarországon belül vagy külföldön szeretnétek utazni, az adminisztrációs szempontoknál ennek nagy jelentősége van. De az sem mindegy, hogy milyen eseményen vesztek részt. Ha például túrázni, vagy síelni mentek és szeretnétek magatokkal vinni a felszereléseket, akkor olyan mikrobuszt válasszatok, amelyiknek nagy rakodó tere van.

Persze a mikrobusz bérlésnél az is fontos, hogy az utazás teljes ideje alatt komfortosan érezzétek magatokat, amihez hozzá tartozik a kellemes hőmérséklet is. Azért érdemes nyáron olyan mikrobuszt választanotok, amelyikben van klímaberendezés, télen pedig olyant, amelyikben fűtőrendszer, esetlegesen ülésfűtés is van.

De az utazás ideje alatt természetesen szórakozhattok is. A legjobb mikrobuszokba ugyanis már televíziókat, dvd lejátszókat is felszereltek, így akár órákon keresztül is nézhetitek a tv-t, vagy hallgathatjátok a kedvenc zenéiteket is.

Végül pedig azt döntsétek el, hogy ki vezesse a mikrobuszt. Ha van a csoportotokban olyan aki szeret vezetni, akkor megteheti ő is. Ha pedig nincs kedvetek ehhez, akkor kérhettek a mikrobusz tulajdonosaitól vezetőt is.

Milyen előnyei vannak a kávégép bérlésnek?

A kávé ma már egyre több ember életét teszi szebbé. Rendkívül sokféle kávét fogyaszthatunk, és az alapanyagok is a világ számos országából érkezhetnek ide. A kávéfogyasztás legerősebb tradícióit Európában Olaszország őrzi. Több ismert olasz kávé ház, illetve kávégépeket gyártó cég is büszkélkedhet a világhírnévvel. Egyik ilyen ismert cég a Museti. Szerencsére azonban ma már nem muszáj Olaszországba utaznunk egy finom feketéért, hiszen hazánkban is van lehetőség ugyanolyan zamatos kávékat fogyasztani, mint Itália bármely városában. Az éttermek, cukrászdák, vagy akár az irodaházak számára is könnyedén elérhető szolgáltatás a kávégép bérlés.

Milyen előnyei vannak a kávégép bérlési szolgáltatásnak?

A kávégép bérlés rendkívül kedvező, mondhatjuk azt is, hogy olcsó ajánlat, hiszen nincs szükség az eredeti, új termék megvásárlására. Sőt a rendszeres használat miatt indokolt szerviz költségek, vagy egy- egy drága alkatrész cseréjének a díját is átvállalja a bérbeadó cég, Sőt, vannak olyan esetek is, amikor a kávégép tisztán tartását, illetve a vízkő eltávolítását is elvégzi a kávégép tulajdonosa. Ezekben az esetekben a tulajdonos üzembe helyezi a kávégépet és ki is próbálja azt.

A kávégép bérlés másik nagy előnye az, hogy ezekkel a készülékekkel is ugyanolyan minőségű italokat készíthetünk el, mint a saját tulajdonú kávéfőzőkkel. Persze ehhez szükség van az eredeti aromájú kávészemekre, vagy őrölt kávéra is. De a kávégép bérlés esetén, akár a tulajdonostól beszerezhetjük a kiváló minőségű alapanyagokat is. Persze a finom fekete kávé mellett a többi népszerű kávéital például a capuccino alapanyagait is megvásárolhatjuk.

Mit tegyél a kávégép bérlése előtt?

A kávégép bérlés előtt fontos, hogy tisztán lásd az igényeket. Jó ha tudod azt is, hogy mennyi kávé fog körülbelül egy nap alatt elfogyni.

Kábelkonfekcionálás szakértő partnerrel

A termelő tevékenységet végző vállalkozások életében rendkívül fontos szerepet kap az, hogy a különböző szerződésekben meghatározott mennyiségű termékeket az előírásoknak tökéletesen megfelelően készítsék el. Ez azonban egy összetett tevékenység, amelyben egyetlen egy részfolyamatot, illetve részfeladatot sem szabad elhanyagolni. Ebben a bejegyzésünkben a termeléshez használt berendezések szerepéről írunk.

A gyártás során használt berendezéseknek azért is van döntő szerepe, mert a legkisebb meghibásodás is akadályozhatja a gyártást. Ilyen meghibásodást okozhat akár egyetlen egy kábel elszakadása is. Ezek a váratlanul bekövetkező helyzetek azonban elkerülhetőek. Ilyenkor kábelkonfekcionálásra van szükség.

Kábelkonfekcionálás! Hogyan?

kábelkonfekcionálás

A kábelkonfekcionálás első lépése a gyártáshoz szükséges partner megtalálása. Fontos, hogy olyan partnert találj, aki az egyszerűbb vezetékek és az összetettebb, úgynevezett kábelkorbácsokat is gyakorlott, rutinnal rendelkező munkatársakkal készítteti el.

A munkatársak mellett fontos az is, hogy a cég rendelkezzen a kábelkonfekcionáláshoz szükséges speciális eszközökkel is.

Fontos az is, hogy a partner azonos hangsúlyt fektessen a kábelkonfekcionálás kivitelezésével összefüggő összes részfeladatra is. Nagyon fontos megemlíteni, a gyártáskor használt minden egyes alapanyag minősítését is.

Ezen kívül ahogyan arra már a bejegyzésünk első bekezdésében is utaltam, egyetlen egy kábel szakadás is megakadályozhatja a termelést, ezért fontos, hogy a kábelkonfekcionálás után minden egyes vezetéket, illetve kábelkorbácsot egyenként ellenőrizzen és kizárólag a szigorú teszteken megfelelő eredményt elért termékeket adják át.

Ezzel a minden részletre kiterjedő teszteléssel biztosítható az összes termék, hosszú távú, zökkenőmentes használata.

Megfelelő kerítésvédelem kiépítése

A biztonságtechnológia nélkülözhetetlen szerepet tölt be minden vállalkozás életében. Attól függetlenül, hogy melyik ágazatban tevékenykedik, a hatékony működéshez hozzá tartozik a cég székhelyének, telephelyének valamint az ezeken a területeken található eszközöknek a megfelelő védelme is. Ezek az ingatlanok, illetve tárgyak ugyanis értékesek, illetve a zökkenőmentes termelés és szolgáltatás nyújtás alapfeltételeit jelentik. Ahhoz azonban, hogy a vállalkozások életében mindig minden a megállapodások szerint meghatározott ütemben haladjon különféle biztonságtechnikai rendszerekre van szükség. Egyik ilyen rendszer a kerítésvédelem.

kerítésvédelem

Hol használható a kerítésvédelem?

A kerítésvédelem a biztonságtechnikai rendszerek külterületen használható alkotó eleme. Szabad területeken számos különböző alapanyagból készült kerítések esetében teszi lehetővé az illetéktelen behatolók távol tartását. A megfelelő kerítésvédelem ugyanis megakadályozza azt, hogy a kerítést elvágják, keresztül másszanak rajta, de jelzi azt is, ha alatta szeretne valaki a területre bejutni.

Hogyan érhető ez el?

A kerítés megfelelő átalakításával. Ehhez számos speciális eszközt használnak. A kerítésre felszerelhetőek például mikrofonok, amelyek a megfelelő hangjelzéseket kiadva riasztóhoz hasonló jelzéseket bocsátanak ki.

Mire figyelj, ha a kerítésvédelem kiépítését tervezed?

Ha már használsz valamilyen biztonságtechnikai rendszert, például kamerákat és ezeket szeretnéd kiegészíteni a kerítésvédelemmel, akkor fontos, hogy a két rendszer összhangban legyen egymással, így egymást kiegészítve használhatóak és egyértelműen átláthatóak, továbbá megfelelő védelmet biztosítanak minden veszély ellen. Ezen kívül fontos szerepe van még a kiépítést végző partnernek is. Olyan szakértőt válassz, aki ismeri az összes elérhető biztonságtechnikai rendszer sajátosságait, és össze tudja hangolni őket.

Tippek a szőnyegtisztításhoz

Önmagunk és környezetünk tisztasága érdekében számos dolgot kell tennünk. Egyetlen egy körülöttünk lévő tárgyról sem feledkezhetünk meg és persze ott vannak a nyílászárók és a padlóburkolók, és a lakástextilek is, amelyek komoly odafigyelést igényelnek. Ebben a blogban arról írunk, hogy mire figyelj a szőnyegtisztításkor.

Igaz, hogy ma már minden háztartásban, így biztosan nálatok is van valamilyen porszívó, amivel rendszeresen takarítotok. Azonban nem biztos, hogy ezekkel a gépekkel teljes mértékben ki tudjátok takarítani az összes szőnyegeteket, vagy elérni a nehéz íróasztal mögött található legeldugottabb zugokat is. Ezekben az esetekben érdemes egy szőnyegtisztító céghez fordulni.

Mire számíthatsz egy szőnyegtisztító cégektől?

Ha szőnyegtisztító cégtől kérsz segítséget, akkor biztos lehetsz abban, hogy a takarítás során ugyanis garantáltan eltávolítják a legmakacsabb foltokat például a csokoládét és a zsiradékot is, de megőrzik a szőnyeged épségét is. A tisztító cégek ugyanis olyan készítményeket használnak, amelyek a szőnyegbe jutva nem marják szét a textilt, nem koptatják el a színét sem. Sőt olyan partnert is találhatsz, aki már a legújabb környezetvédelmi elvárásoknak megfelelően bio tisztító szereket is használ.

A tisztító szerek mellett persze nagy hangsúlyt fordítanak a megfelelő gépek kiválasztására is. A legtöbb esetben energiatakarékos, nagyobb méretű gépeket használnak, amelyből az összegyűjtött szennyeződések egyszerűen és gyorsan eltávolíthatóak.

Hogyan készülj fel a szőnyegtisztításra?

A legfontosabb, hogy a cég munkatársa a lehető leggyorsabban ki tudja tisztítani az egész szőnyeget, ehhez pedig arra van szükség, hogy szabadon mozoghasson. Vagyis ha teheted, akkor pakolj el minden bútort vidd ki a foteleket és a dohányzóasztalokat is. A tisztítás után pedig hagyj elegendő időt a száradásnak.

Az adatmentés kiemelt fontosságú a vállalkozásoknál

Adatmentés fontossága cégeknél

Minden vállalkozás használ ma már számítógépeket, a hozzájuk kapcsolódó programokat. Az így keletkező állományokról készült adatmentés épp olyan fontos, mint amikor még csak papír alapú adminisztrációt végeztünk. Akkor a számlák és belső üzenetek fizikai, kézzel fogható formában keringtek az irodák között, ezeket pedig későbbi felhasználásra, például adózáshoz meg kellett őrizni. Nos, nincs ez másként ma sem, csak ma már adatainkat irattartók és szekrények helyett mappákban, merevlemezeken tároljuk, nagy teljesítményű szervereken.

Az adatmentés kiemelt fontosságú a vállalkozásoknál részletei…

Esküvői fotókönyv készíttetés

Az esküvő életünk legszebb napja, amelyre hónapokon keresztül folyamatosan készülődünk, menyasszonyi ruhák és helyszínek közül válogatunk, és amelyre életünk végéig szeretnénk emlékezni. A nagy nap eseményeinek felidézéséhez nagyon sok minden a segítségünkre lehet, egyik ilyen az esküvői fotókönyv.

Mire figyelj, ha esküvői fotókönyvet választasz?

Az esküvői fotókönyv, avagy album vásárlásakor nagyon fontos szempont a fényképek mérete. Fontos, hogy a képek azonos nagyságúak legyenek, hiszen csak így tudod egyetlen fotó albumba elhelyezni azokat. Figyelj a standardokra is, hiszen a könyvek méretének a kialakításánál is ezeket az adatokat veszik alapul, hiszen a fotó albumok is különböző méretekben készülnek. Van még egy nagyon fontos szempont, mégpedig jó, ha pontosan tudod, hogy mennyi fotót szeretnél egy könyvbe elhelyezni, mivel minden egyes albumba meghatározott számú fényképet tehetsz.

Mit csinálj, ha nem tetszenek az üzletekben kapható esküvői albumok?

Van megoldás! Keress egy esküvői fotókönyvek készítésével foglalkozó céget.

Mi mindent kínálnak ezek a cégek?

Az esküvői fotókönyvek gyártásával foglalkozó cégek egyedi alapanyagokból készült termékeket ajánlanak. A mindennapos műanyag borítók helyett gyakran használnak speciális papírokat, vagy akár műbőrt is, így minden pár kialakíthatja az ízlésükhöz legjobban illeszkedő esküvői fotókönyv borítót. Az ilyen könyvekben a lapok is speciális eljárással készülnek. A festék modern japán gépeknek, és a legújabb vegyszereknek köszönhetően élethűen ábrázol minden eseményt és bizony több évtizeden keresztül megőrzi a szépségét. Tehát az esküvői fotókönyvetek a 20. házassági évfordulótokon is ugyanúgy elbűvölhet benneteket, mint amikor először vettétek a kezetekbe. Az esküvői fotókönyv gyönyörű formáját pedig a sajátos könyvkötési módszer garantálja még ennyi idő után is.

Otthon dolgozol? Legyen virtuális irodád

A virtuális iroda szolgáltatás lényege, hogy az ember bárhonnan dolgozhat, rendelkezik egy bejelentett üzleti címmel, és ezen a címen keresztül intézi üzleti ügyeit. Ez nagyszerű választás lehet otthon dolgozó egyéni vállalkozók, sokat utazó szabadúszók vagy kezdeti stádiumban lévő vállalkozások, startupok részére. Ezek a vállalkozások az olyan szolgáltatásokon kívül, mint az időnkénti tárgyaló vagy konferenciaterem bérlés, esetleg üzleti megbeszéléshez társalgó, kávézó, nem igényelnek állandó és teljes körű irodaszolgáltatásokat a kifejezés hagyományos értelmében. A virtuális iroda szolgáltatás nekik nyújt megoldást, hiszen lehetőséget ad ezen cégek számára, hogy professzionális, jól csengő üzleti címmel rendelkezzenek, a székhelyszolgáltatás keretében.

A virtuális iroda az ügyfelek átverése lenne?

Természetesen ez nem arról szól, hogy az ügyfeleket át akarják verni, és az adott, jó lokációval rendelkező, magas presztízzsel bíró irodaházban nem is történik semmi, csak oda van a cég hivatalosan bejelentve, hiszen a virtuális iroda szolgáltatásba bele tartozik az elektronikus és normál levelezés, a telefonközpont – így a hívások továbbítása – titkársági szolgáltatás, nyomtatás és egyéb kiegészítő szolgáltatások. Azonban sokkal költséghatékonyabb és rugalmasabb feltételekkel rendelkezik, mint a hagyományos értelembe vett irodai szolgáltatás. Ráadásul a virtuális irodák, a hagyományos irodák többségével szemben a nap 24 órájában elérhetőek. Így azon vállalkozások számára, akik esetleg egymástól nagy távolságokra és ezáltal nagy időeltérésekkel rendelkező piacokon akarnak szereplővé válni is jó alternatívája (vagy kiegészítője) lehet a hagyományos irodáknak. és még egy extra ok, hogy virtuális irodát válasszunk: mivel minimalizáljuk az ingázást, utazást, ezáltal minimalizáljuk cégünk, vállalkozásunk széndioxid kibocsátását is, ezzel óvva környezetünket.

 

 

 

Mentés

Mentés

Mentés